Royal Black
Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum and Hi :) Im Ezra Ariesha Binti Yusri . Im a JOHOREAN and 100 in relationship with Mohamad Fazrul bin Ismail ♥ Follow mine :)
Tagboard code here



Skin by Ayien
Cute favicon byBabydoll
Blog owner: ______

Dunia mengajar kita erti kematangan
Wednesday, March 21, 2012 | 5:09 PM | 0 comments
Photobucket
Tangan ini mula menulis apa yang telah dikarang oleh hati ini di dalam kalbu ku -----> Cerita yang saya nak kongsi ini hanyalah dari pengalaman lampau  yang cukup membuat saya sedar  Apakah itu cinta .  Setiap makhluk allah di ciptakan mempunyai pelbagai perasaan , kita sentiasa tidak boleh lari untuk menyukai insan yang berlainan jantina , Ini boleh dikatakan sebagai lumrah kehidupan sebagai seorang manusia , pernah tak rasa kecewa , putus asa , down , give up , fobia bila cinta di permainkan? Kalau yang tkpernah merasai sebegini korang memang sangat bertuah dah kuat .

Hati manusia meronta untuk mencintai dan dicintai. Alangkah remuk rendamnya hati tatkala apa yang kita cinta tidak dimiliki . Alangkah kecewanya apabila cinta kita tidak terbalas oleh orang yang kita cintai . Sebenarnya ternyata hati itu milik allah bukan milik kita . Kita tidak bersalah tatkala cinta itu lahir terhadap seseorang .tetapi kita keterlaluan tatkala kita memaksa ia kepada seseorang .Bukankah sepatutnya kita redha dan pasrah dngn ketentuan allah yang tidak menumbuhkan rasa cinta kita di hati orang yang kita cintai , Allah lebih tahu siapa jodoh kita dan dia tahu siapa yang terbaik untuk kita .

Mesti pasrah bila cinta kita di permainkan , Tapi janganlah kita berputus asa , Percayalah bahawa allah akan memberi yang  baik , Meskipun hasrat untuk bersamanya terlalu kuat namun apakan daya jika cinta tidak dihargai , jadikan ia sebagai pengalaman supaya kita lebih matang untuk menempuh hidup yang akan datang .

sebagai seorang insan , kita hendaklah sentiasa berdoa supaya allah temukan kita dngn orang yang ikhlas menyayangi kita , Jika harini allah belum temukan korang dengan orang yang kita cintai janganlah berputus asa , Insyallah ia akan datang esok atau lusa ataupun bila bila masa , Itu semua kuasa allah dia yang aturkan segalanya , Cuba kita fikir buat apa kita bergantung dengan orang yang kita sayang tapi dia tidak hargai kehadiran kita , Adakah lebih baik kita bergantung dengan orang yang sayangkan kita dan menghargai keharian kita dalam hidupnya , Berdoalah wahai sahabat sahabat ku semoga cinta abadi itu milik kita .


Saya akan senyum supaya awak fikir saya sedang bahagia, saya akan ketawa supaya awak tak nampak saya menangis :)


Old things | New things